Jon E bloggar loss!

Friday, February 03, 2006

Håltimme

(Jag skrev det här inlägget i förmiddags men sen kraschade sajten. Nu är det eftermiddag.)

Jag har lite av en håltimme nu, gjorde en datalab nu i morse som jag missade när jag var i Frankrike och dagens föreläsningar börjar inte förrän vid ett. Ingen jättemening med att åka hem känns det som så jag tänkte att jag sätter mig i datasalen och bloggar lite.

Igår var jag ute på Stockholms nation med några klasskompisar. Stockholms är nationen där alla brats med backslick hänger och de brukar inte spela särskilt bra musik så det är väl inte direkt min favoritnation. Många i min klass tycks dock trivas där trots att de aldrig (vad jag har sett) brukar hala fram sitt Amex Guld och säga "Pappa betalar" vilket enligt säkra källor är ett klart tecken på att man har att göra med en brat.

Nu börjar jag bli riktigt hungrig, dags för lunch snart. Jag har med mig hemgjord thaimat, wokade grönsaker med kyckling i kokosmjölk- och rödcurrysås. Det har blivit något av en favoriträtt som jag gärna lagar, jag tycker verkligen rödcurry är sjukt gott! Men när jag var i affären sist hade de inte några rödcurryburkar så jag fick köpa en gröncurry istället till nästa gång jag lagar, vi får se hur gott det blir.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home