Jon E bloggar loss!

Tuesday, December 30, 2008

Sjuk

Efter allt julfirande blev jag plötsligt sjuk. Jag och Linn (och Tilla) spenderade julen hos mina föräldrar det här året och var hos pappa på julafton och mamma på juldagen. Den 27:e började det klia i halsen och jag kände hur en förkylning var på gång. Men samma kväll fick jag plötsligt frossa och hög feber, så någon vanlig förkylning var det inte. Jag misstänker influensan. Nu är jag inne på tredje dygnet. Igår morse hade febern försvunnit men på kvällen var den tillbaka uppåt 39 grader. Linn tar hand om mig och kommer med julskinkmackor och te. Vi har åkt ner till Göteborg och jag får tiden att gå genom att kolla på sagan om ringen, läsa och surfa.

På juldagen var vi ute i Kvarnparken i Mjölby på hemvändarkväll. Kanske var det där jag blev smittad? Det var den dyraste entré jag nånsin har betalat till ett uteställe, 17o kr per person. I Mjölby liksom. Det var i alla fall roligt att träffa gamla vänner från låg- och mellanstadietiden och prata gamla minnen.

Det är skönt att kirurgterminen är över. Det har varit ganska jobbigt med alla utplaceringar, nio veckor har jag fått tillbringa i Västerås, Eskilstuna och Karlstad. Nästa termin ska jag bara vara utplacerad tre veckor, och då ska jag vara i Halmstad och umgås med Calle Gabba. Det blir bra. Den 16:e är det dags för kirurgitenta, så egentligen borde jag plugga en del nu under julledigheten. Men man måste få ta det lite lugnt också, speciellt när man är sjuk.

Hoppas jag hinner friskna till till tolvslaget imorrn kväll. Gott nytt år allihopa!

1 Comments:

  • Good day !.
    You may , perhaps very interested to know how one can make real money .
    There is no initial capital needed You may commense earning with as small sum of money as 20-100 dollars.

    AimTrust is what you thought of all the time
    The company incorporates an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

    Its head office is in Panama with offices around the world.
    Do you want to become a happy investor?
    That`s your choice That`s what you wish in the long run!

    I feel good, I began to get real money with the help of this company,
    and I invite you to do the same. It`s all about how to select a proper partner who uses your funds in a right way - that`s the AimTrust!.
    I earn US$2,000 per day, and what I started with was a funny sum of 500 bucks!
    It`s easy to join , just click this link http://nypidopeb.fcpages.com/pejaly.html
    and go! Let`s take our chance together to get rid of nastiness of the life

    By Anonymous Anonymous, at 23:47  

Post a Comment

<< Home