Jon E bloggar loss!

Sunday, August 27, 2006

Mer konst

Här om dagen satte jag mig ner och målade lite igen. Jag bestämde mig för att måla Tilla igen, men fick inte till det som jag ville ha det och bilden blev jättetråkig och svartvit:

Tillibolan.

Som en reaktion på det grå ville jag nu måla något riktigt färgstarkt. Jag satte mig och bläddrade i Linns syster Annies konstbok som jag har lånat. Den innehåller ett verk per sida av någon känd konstnär, ordnade alfabetiskt. Jag fastnade för denna av Max Pechstein:

Äng i Moritzburg

Jag bestämde mig helt enkelt för att sno bilden rakt av och måla en likadan. Såhär blev slutresultatet:

Äng i Moritzburg á la Jon E.

Jag kanske inte kan sno originalet och sätta dit min tavla i dess ställe, men ganska likt tyckte jag att det blev i alla fall. Sen målade jag en djup sak:

Ånger.

Den klart roligaste nyheten i veckan var att Kerstin Hallert, kolumnist på Aftonbladet, har sagt upp sig. Detta efter att hon i sin tv-krönika sågade programledarna för partiledardebatten och tyckte att de ställde "fesljumma frågor". Olyckligtvis råkade dock krönikan komma i tryck i tidningen innan det direktsända tv-programmet sändes.... Ha ha ha! Så avslöjad!

Igår var det kräftskiva på smålands, det var roligt! Idag är jag och Linn därför lite sega, vi har mest sovit och kollat på twin peaks.

Omtentan som jag hade i måndags har blivit godkänd, så nu är jag fri från gamla rester. Det känns skönt. Imorgon börjar skolan igen, det är nu dags att lära sig lite mer anatomi. Det blir nog skoj men det ska vara en ganska intensiv kurs.

2 Comments:

  • Tillabilden är jättefin. Den passar i svart och vitt. Du är ju kanonduktig på att måla.

    Kursare
    JF

    By Anonymous Anonymous, at 23:43  

  • Målningen på Tilla är ju apbra!! Och Ånger var bra, riktigt mörk och hemsk!

    By Blogger Frida, at 13:36  

Post a Comment

<< Home