Jon E bloggar loss!

Monday, March 27, 2006

Melodifestival och mer konst

I lördags var det melodifestival på Smålands nation. Det var fantastiskt roligt, en av de allra bästa gasquerna jag har varit på. Självaste Nalle Knutsson agerade konferencier och det var svårt att hålla sig för skratt när han körde sitt inledningsnummer - "Vill du se en stjääääärna, se på mig!"


Stjärnan

Men han skötte sig faktiskt riktigt bra som konferencier och tycktes mycket mer sympatisk nu än vad han verkade i det lilla jag såg av honom i Club Goa. En rolig grej var att han innan sittningen började gav arrangörerna en bunt idolbilder på honom inklippt framför ett pampigt slott och sa "De här kan ni ju lägga ut, så kan jag signera dem åt folk sen". Jag tog naturligtvis tillfället i akt och fick följande trevliga hälsning:

Till Jon från "Han"
Nalles show och Beach Club Goa.
Med jättekramen
Nalle Knutsson
Hälsa på när du är på Irland

Festivalen vanns välförtjänt av gruppen MCCM med låten Kvart i två, en låt som handlade om kvart-i-två-ragg och var en cover på ABBA:s Waterloo. Deras scenkläder var grymt imponerande. Övriga bidrag höll också god kvalitet och framför allt var det väldigt rolig underhållning kvällen igenom.

MCCM in action

Mina konstäventyr fortsätter. Samma kväll som jag målade tavlan i mitt förra inlägg gav jag mig också på att avbilda ett verkligt motiv, min krukväxt Katja. Man kan säga att jag är stolt men inte nöjd. Stolt är jag över att ha fått till en bild som faktiskt liknar Katja ganska mycket, inte nöjd är jag därför att jag inte tycker att den är särskilt snygg. Dessutom var det väldigt svårt att få till färgerna på ett vettigt sätt, men lärorikt var det i alla fall.


Katja med avbild

Eftersom jag bara hade köpt två dukar har jag inte kunnat måla något mer förrän idag, då jag på vägen hem från skolan inhandlade fyra nya dukar, varav två i en storlek större än de första (nästan dubbelt så stora). Väldigt spännande! Jag beslöt mig för att vänta med att avsluta serien som jag påbörjade med min första tavla och gav mig istället ut på nya vindlande abstraktionsvägar. Här är resultatet:



Utan titel. Olja på duk.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home