Jon E bloggar loss!

Friday, March 24, 2006

Konst

Jag har gått och funderat på att måla något ganska länge nu. Vem har sagt att man måste vara jättetalangfull för att måla lite tavlor? Det finns en massa hobbyer som folk håller på med fast de på sin höjd är mediokra bara för att de tycker att det är kul, och de lär sig och blir bättre medan de övar och har roligt. Men när det kommer till att måla så ska man gärna ha grym talang och vara jätteduktig redan från skolåldern för att det ska ses som en vettig fritidssysselsättning.

Hur som helst tänkte jag strunta i allt sånt och bara skapa och ha kul! Linn skrattade åt mig när jag idag kom hem med ett staffli, två dukar, oljefärger och penslar. Sen satte jag mig i köket och stängde dörren och efter någon timme var mitt första verk klart. Jag vill understryka att det är abstrakt konst och inte en citron som Linn tror:



Tanken är att det ska bli en, två eller tre tavlor till med andra former och färger men i samma stil och sen ska de hänga bredvid varann så blir det en schysst effekt. Hur som helst var det skoj att måla i alla fall!

4 Comments:

  • får höra med hector

    By Anonymous Anonymous, at 14:48  

  • Ja, sannerligen om inte måleri är en hyggligare sysselsättning än poesi. Konst känns mycket mer individuellt och utelämnande. Att tjusas av faran har alltid varit som ett oåtkomligt kall i mitt liv. Jag är mycket stolt över att få ha dig som konstnärskollega Jon. Nu ska jag åter till skapandets spännande vidder!

    By Anonymous Anonymous, at 14:20  

  • Men skäms på dig Linn, det e klart det inte e en citron! Vem som helst ser ju att det e en vitlökslkyfta!
    /cat

    By Anonymous Anonymous, at 02:44  

  • vadå inte talangfull! du var ju jättebra på att rita när du var yngre, kommer du inte ihåg det? fin tavla! vi ses imorgon!

    By Blogger Frida, at 08:34  

Post a Comment

<< Home