Jon E bloggar loss!

Thursday, March 09, 2006

Herrmiddag och poker

Helgen blev mycket rolig. Herrmiddagen på Smålands var kanonkul med mycket uppsluppen stämning, sång och god mat. På söndagen var vi för... hm, trötta för att gå och spela poker med UPS, och satt istället hemma och kollade på min Looney Tunes-dvd. Emil, Gabba och jag myser i sängen.

Calle "Gabba" åkte hem efter att ha spöat Linn i ett parti schack men Emil stannade till måndagen. På söndagkvällen beslöt vi oss för att spela en €10 pokerturnering med en xbox 360 i bonuspotten till den som vann. Det började bra och vi blev kaxiga och hojtade åt Linn att göra plats för tv-spelet. Vid tolvtiden gick Linn och lade sig men vi satt fortfarande kvar och hade en riktigt fin hög med marker. Efter fortsatt storflyt slutade vi faktiskt på andra plats av >150 deltagare och var således mycket nära att ro hem xboxen, vi fick trösta oss med €216 att dela på. Men först fick vi dra av 20 % som Fredrik "Fidde" Ivarsson nere i Göteborg hade investerat i utbyte mot 20 % av hans eventuella vinster i samma tävling. Han åkte naturligtvis ut i mitten nånstans utan någon vinst, taktiskt av honom!



Tilla är fortsatt glad och busig och har nu fått en transportbur som är hennes egna lilla krypin. Hon har också fått ett svart halsband med nitar och lärt sig att gå i koppel. I tisdags var ett par klasskompisar här och hälsade på henne, det tyckte hon var roligt (det berättade hon för mig senare) och i helgen ska vi tre åka till min mammas sommarstuga i Sandviken där hon ska få träffa schäfern Theo och en annan Jack Russel-valp. Cynthia. Det blir spännande för henne.

1 Comments:

  • Det var skoj i helgen! Bra jobbat med pokern! Misstänkte att du inte kunde hålla dig efter vår dominans hos Staffan :) Jag missade tåget, fick ta bussen och ett senare flyg. Det var lite drygt, men jag hittade en riktigt bra bok om Caesar på den svindyra flygplatskiosken.

    By Anonymous Anonymous, at 07:26  

Post a Comment

<< Home