Jon E bloggar loss!

Friday, March 03, 2006

Tilla

Nu bor Tilla hos oss. Vi var uppe i Hälsingland och hämtade henne i onsdags och sover över hos min syster i Borlänge på kvällen. Där fick hon träffa den godmodiga mopsen Bobby, som blev lite osäker på hur han skulle bete sig mot den lilla valpen men var väldigt snäll mot henne.

Tilla har två lägen: bus eller sova. Hon gillar att bitas i näsan och att pussas, och att ligga i knät och slappa. Hon har redan lärt sig att sitta (mutad med skinka) och kommer nog snart att vara rumsren... Sammanfattningsvis är hon en glad, rolig, busig söt och livlig liten krabat.

I helgen händer en massa. Två gamla kompisar till mig som inte känner varandra kommer och hälsar på och hänger med på herrmiddag på Smålands. På lördag kommer också min storebror och käkar lunch. På söndagen ska vi gå och spela pokerturnering i Uppsala Pokersällskap har vi tänkt. Det ska bli skoj.

1 Comments:

  • Jag ser att lilla Tilla nästan har lagt beslag på tossan. Jag ska hälsa från Bobby att hon får låna den, men inte bita sönder den! :)

    By Blogger Frida, at 13:08  

Post a Comment

<< Home